איך ליצור את הקומפוזיציה המושלמת? 8 שלבים ליצירת תמונות אווירה בסגנון FLAT LAY

תמונות אווירה או בשמן הלועזי Flat Lay, הפכו לחלק בלתי נפרד מהאינסטגרם ומהתכנים המופיעים בעולם הבלוגינג והסושיאל מדיה. בלוגרים, משפיענים, יוצרי תוכן ומובילי דעת קהל כבר מזמן התמכרו לשיטת הצילום הזו, דרכה הם מעבירים רגש ומספרים סיפור, על מנת לפרסם ולשווק מוצרים מומלצים. יצירת תמונות Flat Lay הן חלק חשוב שכל בלוגרית אופנה מתחילה או ותיקה צריכה לדעת והיא קלה יותר ממה שאת חושבת. לכן, יצרתי עבורך מדריך בנושא, המחולק ל-8 שלבים פשוטים בדרך ליצירת הFLAT LAY שאת חולמת. מוכנה להתחיל ולהתנסות? 

שלב 1: קבעי את מטרת הצילום 

למי שלא יודעת, תמונת Flat Lay היא תמונה המצולמת ממבט על של אוסף פריטים המונחים על משטח אחד שטוח. בדרך כלל התמונה תתמקד על פריט אחד, שהוא המוקד העיקרי של הצילום, וכל שאר הפריטים משלימים אותו ליצירת האווירה. בשלב הראשוני, בזמן תכנון המחשבה ובחירת הפריטים – החליטי מה המטרה של הקומפוזיציה? מה את רוצה להעביר לקוראים? מסר? פרסום מוצר? אווירה נעימה?  

 

שלב 2: בחרי רקע נקי וסולידי

לאחר שהגדרת את המטרה הגיע הזמן לבחור רקע לצילום הקומפוזיציה. הרקע המומלץ לצילום מסוג זה הוא רקע לבן, סולדי ונקי. רקע לבן גורם לצילום הFlat Lay להיות ממוקד ובעל הדגשה והשפעה אפקטיבית. מנגד, נסי להימנע כלל האפשר מרקעים צבעוניים ומודגשים מידי, מכיוון שהם מסיחים את הדעת בצילום וגורמים לאובייקט המרכזי שאת רוצה לפרסם להיות פחות רלוונטי ולהיעלם בתוך הפריים. אני ממליצה לך להיות יצירתית ככל האפשר, ולהשתמש בפריטים שכבר קיימים אצלך בבית כמו מצעים בהירים, שולחנות, רצפות נייטרליות ומשטחי שיש. אופציה נוספת היא לרכוש טפטים מעוצבים שיעניקו אווירה קסומה ומיוחדת לתמונה. 

שלב 3: השתמשי בתאורה טבעית

תאורה טבעית היא המפתח העיקרי ליצירת ה-Flat Lay המושלם. כשאני יוצרת תמונות אווירה, אני תמיד נוהגת לצלם אותן באור יום טבעי (בשעות הבוקר או אחר הצהריים), ואף פעם לא ״חוטאת״ ומצלמת בחשיכה. היתרון שלה הוא שהיא זמינה בכל מצב, לכל אחד ואחת והיא בחינם. אחת העצות הכי טובות שאני יכולה לתת לך היא לצלם ליד חלון בסביבה מוצלת, על מנת לא לקבל ניגודיות קיצונית מידי שתשרוף את התמונה. בנוסף, אני רוצה לספר על טרנד עכשווי שפוקד את כל בלוגריות האופנה  והמעצבות הגרפיות הגדולות והוא צילום כשקרן אור טבעית מאירה את התמונה בצורה אומנותית. 

 

 

שלב 4: מקמי את המוצר העיקרי במרכז הפריים

ישנה חשיבות אדירה למיקום המוצר שעליו את רוצה להמליץ, על מנת לשווק ולפרסם אותו בפריים שלך. כמובן שבאומנות כמו באומנות אין חוקים ולא מדובר בנוסחה מתמטית אחת מוגדרת. אך בעיניי כדאי לך למקם את המוצר העיקרי במרכז התמונה, ואז להוסיף את שאר הפריטים (ממש כמו הדמות העיקרית בסיפור והדמיות המשניות התומכות בה). האובייקט המרכזי יכול להיות בושם חדש, תכשיט, תיק, יומן או כל דבר אחר העולה על רוחך. הדבר חשוב ביותר הוא שתשלבי בתמונה כמה שיותר יצירתיות, ראש פתוח והתאמה בין הפריטים, שבסופו של דבר יגרמו ליצירת אווירה שתמשוך את תשומת ליבם של העוקבים שלך. 

שלב 5: השאירי מרווח בין הפריטים

מקמי את האביזרים שאת רוצה להציג בפריים בצורה שבה יש מספיק מרווח בין אחד לשני. הרעיון הוא לאזן בין המוצר העיקרי לבין שאר המוצרים שתומכים בו ובכלל, להימנע ממצב של עומס בעיניי הצופה. שחקי עם המיקומים ועם הזווית שלהם כפי שאת אוהבת ובדקי כיצד הם משתלבים עם התוצאה הסופית שיצרת. 

שלב 6: בחרי בפלטת גוונים מתאימה

היצמדי לפלטת גוונים מסוימת שתהיה אחידה ותשתלב כמו שצריך בקומפוזיציה שיצרת. לדוגמה, אם החלטת על פלטת גוונים מסוימת, בחרי לה עוד 2 עד 3 גוונים שיתאימו לה היטב ביחד. לאחר בחירת הצבעים, הוסיפי כמה שיותר אלמנטים שיוכלו לסחוף ולשדרג את הקומפוזיציה: מגזיני אופנה, קפה, פרחים, קופסאות, עטים, עציצים ירוקים וכדומה. 

שלב 7: צלמי את הFLAT LAY שלך

כפי שהזכרתי קודם, צילום Flat Lay הוא צילום המצולם ממעוף הציפור, כך שמומלץ לצלם את התמונה מלמעלה. בשלב הראשון עמדי על כיסא גבוה והחזיקי את המצלמה מלמעלה (אם יש לך חצובה העזרי בה). בשלב השני, כווני את הפוקוס בדיוק על אמצע הפריים שאת רוצה להדגיש. לאחר שהתפקסת על מרכז הקומפוזיציה צלמי כמה שיותר טייקים (אני באופן אישי מצלמת בסביבות ה-20 תמונות לכל הפקה) מכמה זוויות שונות ומזומים רחוקים וקרובים.  

שלב 8: ערכי את הצילום בLightRoom והעלי לאינסטגרם

לאחר שהעברת את התמונות מהנייד למחשב או מהמצלמה למחשב, אני ממליצה לך לברור אותן ולבחור מהן את התמונות המוצלחות. בשלב האחרון, אני עורכת את כל התמונות של הבלוג והאינסטגרם שלי בתוכנת LightRoom האגדית. LightRoom היא תוכנת עריכה מבית Adobe Photoshop והיא הכי מומלצת לעבודה בשוק כיום. ניתן לתפעל אותה בקלות וליצור דרכה תמונות איכותיות, מקצועיות וברמה גבוהה בעלות מזערית בכל חודש. בזמן העריכה השתעשעי כמה שאת רוצה ושחקי עם הניגודיות, חשיפה, צללים ועם הפריסטים השונים עד לקבלת הגימור הנכון לטעמך. ועכשיו, שסוף סוף הגעת לשלב האחרון והמהנה בתהליך – את מוזמנת לעלות את התמונה לאינסטגרם שלך ולהנות משלל המחמאות שתקבלי בדרך! בהצלחה! 

 

בדיוק כמו כל דבר בחיים, הכל עניין של ניסיון ולאט לאט עם הזמן אני מבטיחה לך שתגיעי לתוצאות שאת מצפה להן. אני מזכירה לך שאחרי הכל אין באמת חוקים בצילום, באופנה ובסטיילינג והכל עניין של ראש פתוח ושפע של יצירתיות ותשוקה! 

 

מקווה שהמדריך תרם לך בדרך ליצירה…

תשתפי אותי בתגובות אם אהבת את הפוסט וכמובן בצילומי האווירה שלך! 

נשיקות,

Dorin

 

 

Share:

20 Comments

  1. נובמבר 19, 2019 / 8:25 am

    עצות מעולות, תודה! אנסה ליישם:)

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 9:04 am

      תודה שלומית! תנסי ותשתפי אותי בתוצאות 🙂 בהצלחה!

  2. נובמבר 19, 2019 / 8:28 am

    מהמם והקומפוזיציות שלך מעולות!

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 9:05 am

      תודה גלוש! נשיקות

  3. נובמבר 19, 2019 / 8:49 am

    תודה על הטיפים והרעיונות! מחפשת הזדמנות לצלם כזאת תמונה כבר הרבה זמן 🙂

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 9:05 am

      את חייבת אהובה! שתפי אותי בתוצאות (dorin_elbaz באינסטגרם)

  4. נובמבר 19, 2019 / 10:44 am

    זה בדיוק המדריך שהייתי צריכה !!!! הולכת להשתמש בו תודה לך 🙂

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 10:50 am

      עשית לי את היום! איזה כייף, בהצלחה אהובה!

  5. שירז
    נובמבר 19, 2019 / 12:47 pm

    התמונות שלך ואוו! תודה על הטיפים, אנסה ליישם בהמשך 🧡

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 6:50 pm

      בהצלחה שירז! נשיקות

  6. נובמבר 19, 2019 / 12:58 pm

    פוסט שימושי ומעולה 🙏💜 תודה לך

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 6:51 pm

      תודה לך גילי אהובה! איזה כייף שעזרתי לך! נשיקות

  7. זהבה
    נובמבר 19, 2019 / 1:52 pm

    עצות מעולות! התמונות עם הקרן אור מושלמות

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 6:51 pm

      תודה זהבה!

  8. נובמבר 19, 2019 / 2:50 pm

    הסברים מעולים והתמונות מדהימות!

    • דורין
      מאת
      נובמבר 19, 2019 / 6:51 pm

      תודה רבה נסיכה!

  9. נובמבר 19, 2019 / 8:41 pm

    תודה רבה על המדריך המקיף והשימושי!

    • דורין
      מאת
      נובמבר 22, 2019 / 1:15 pm

      בכייף יערה! תהני

  10. רונית בן דוד
    נובמבר 21, 2019 / 9:47 am

    פוסט נהדר! כבר אימצתי שני טיפים לצילום

    • דורין
      מאת
      נובמבר 22, 2019 / 1:16 pm

      איזה כייף לי שעזרתי לך! נשיקות יקירה