בירת התרבות: המדריך המלא לביקור במרסיי, בירת מחוז פרובנס, דרום צרפת

מרסיי, עיר נמל בדרום צרפת, בירתה של מחוז פרובנס והעיר השנייה בגודלה אחרי פריז. מרסיי היא עיר חוף ונמל יפיפייה והעתיקה ביותר בצרפת. חופייה, הארכיטקטורה המדהימה, ההיסטוריה העשירה, הסמטאות הציוריות והשווקים הססגוניים הופכים אותה לבעלת אותנטיות, קסם בלתי פוסק ולבין הערים המתוירות בצרפת. הכנתי בדיוק בשבילך את המדריך המלא לביקור במרסיי >> קדימה מתחילים! 

Explore 

אנחנו ביקרנו בעיר האגדית ,מרסיי, באמצעות שייט וטיול קרוז של חברת MSC Grandiosa, האיטלקית, שעליה ארחיב בפוסט מסודר בהמשך. מרסיי הייתה היעד הראשון בשייט מתוך שישה יעדי ענק שביקרנו: גנואה, פלרמו, רומא, מלטה וברצלונה. מרסיי היא עיר נמל מדהימה שניתן להסתובב ולגלות בה אטרקציות מגוונות, יש בה שופינג מהנה, מסעדות וברים מקסימים, ונקודת הפתיחה המתוירת בה ביותר היא הנמל הישן הנקרא גם Vieux Port. 

הנמל העתיק של מרסיי [Old Port of Marseille, Vieux Port]: הסמל המרכזי והלב הפועם של מרסיי הוא הנמל העתיק שלה. הנמל העתיק של מרסיי הוא חלק גדול מההיסטוריה שלה, וכיום הוא נחשב לנמל המסחרי הכי תוסס בצרפת. זוהי נקודת הפתיחה לסיור תיירותי בעיר, וניתן למצוא בה את הגלגל הענק של מרסיי, שפע של בתי קפה, מסעדות מיוחדות, יצירות אומנות מעניינות כמו מראת התקרה ומבנים היסטוריים. הנמל הוא המקום הראשון שביקרנו במרסיי, וכן הוא האידיאלי ביותר לשתות בו כוס קפה, ולנשנש משהו קל בזמן שאתם חוקרים את מרסיי. חוויה אמיתית וצבעונית! 

ארמון לונשאן [The Palais Longchamp]: ארמון ״לונשאן״ בצרפתית, הוא ארמון שנוצר למען בניית התעלה במרסיי. תעלה שחיברה את מרסיי לנהר דורנאס, שהיה משמעותי מאוד לעיר בעבר, מפני שהוא סיפק מקור למים מתוקים ופתח את העיר לצירי מסחר. כיום, ארמון לונשאן הוא מפואר מאוד ומסביבו יש גן, מזרקת מים, וחצרות. מזרקת המים במרכזו מסמלת את חגיגת מקור המים החדש והיא היא סמל לפוריות, חיים ושגשוג. בנוסף, ליד הארמון שוכן מוזיאון ההיסטוריה של הטבע והמוזיאון לאומנות. 

בזיליקת נוטרדאם דה לה גארד [Basilique Notre Dame de la Garde]: המקום הכי פופולארי ומבוקש במרסיי הוא בזיליקת נוטרדאם גארדה. מדובר בטירה הממוקמת בראש הגבעה, בנקודה הכי גבוהה, המתנשאת לגובה 160 מטר. בזיליקת נוטראדם משמשת כנקודת תצפית פנורמית מדהימה על כל מרסיי, ובראשה ניצב פסל הפעמון של מריה הקדושה. לאחר שביקרנו בנמל העתיק של מרסיי, בחרנו להגיע אליה ברגל, על מנת לחקור טוב יותר את העיר. מודה שהעלייה אליה לא הייתה פשוטה, עם זאת הנופים היו מדהימים וזה היה שווה את המאמץ. למי שמרגישה שקשה לה לטפס, אני ממליצה לקחת את רכבת התיירים הנקראית ״לה פטיט טריין״ שנקודת המוצא שלה נמצאת בנמל העתיק, והיא חולפת על פני האתרים המרכזיים של מרסיי (8 יורו לאדם). יש דרכים נוספות להגיע לבזיליקה למשל דרך אוטובוס (קו 60) הנמצא בתחנה במוזיאון MuCem. חובת ביקור למתיירים בעיר. 

העיר העתיקה [Old Town Le Panier]: עיירת לה פנאייר נמצאת בעיר העתיקה של מרסיי. מדובר בשכונה הכי עתיקה, והיא בנויה על העיר העתיקה היוונית משנת 600 לפני הספירה. העיר מרגישה כמו עיירת ים תיכונית, ססגונית ומיוחדת והיא בעלת מבנים צבעוניים, רחובות צרים, בתי קפה, מסעדות, בוטיקים מיוחדים, גלריות אומנות, חנויות עתיקות וניחוחות טעימים. העיירה מהודרת בייחוד בזכות אומנות הרחוב והגרפיטי, שמעניקים לה אווירה מעניינת וייחודית. העיירה נמצאת קרוב מאוד לנמל Vieux, והיא מומלצת מאוד לצלמים. 

קתדרלת דה לה מז׳ור [Cathédrale de la Majo]: קתדרלה רומית, צרפתית וקתולית גדולה, הממוקמת ליד רובע לה פנאייר ובסמוך לנמל הישן. הקתדרלה ענקית, בנייתה מרשימה להפליא ויש לה חשיבות רבה לעם הצרפתי. הכניסה חינמית. 

בזיליקת ויקטור הקדוש [Basilique st Victor]: מרסיי מלאה בבזיליקות, קתדרלות ומבצרים. אחד האתרים ההיסטוריים המוכרים בעיר הוא כנסיית ויקטור הקדוש. הכנסייה נבנה בתקופה הרומאית, והיא נקראת על שם ״ויקטור הקדוש״. מומלצת מאוד לחובבי הארכיטקטורה! 

Important Tips

רכבת: מרסיי נמצאת רק במרחק של 3 שעות מפריז בנסיעה ברכבת. 

התניידות בעיר: מרסיי מציעה אוטובוס תיירים Hop On Hop Of, המגיע לכל האטרקציות המרכזיות שיש לעיר להציע. ישנה אופציה נוספת והיא השכרת אופניים או קורקינט חשמלי לאוהבי האתגרים :-). 

בנוסף, למרסיי קיימים שני קווי מטרו, שני קווי רכבת חשמלית ורשת אוטובוסים. ניתן לרכוש כרטיסים לתחבורה הציבורית מהמכונות בתחנות המטרו, בתחנות החשמליות וכן מהנהג באוטובוסים.

מטבע: המטבע המקומי הוא אירו והשפה המדוברת היא צרפתית. 

מזג האוויר:  מזג האוויר האופייני למרסיי הוא אקלים ים תיכוני עם טמפרטורות גבוהות ונוחות. בחודשי הקיץ הטמפרטורה נעה סביב ה-20 מעלות צלזיוס ואילו בחורף היא צונחת ל-10 מעלות צלזיוס. 

 

Museums

מוזיאון הציביליזציות של אירופה והים התיכון [MuCem]: המוזיאון הכי גדול ומוכר בעיר הוא מוזיאון MuCem, העוסק בהיסטוריה ובתרבות האירופאית הים תיכונית. זהו מתחם גדול שכולל שלושה מבנים של אדריכלות מודרנית ועתיקה, ובתוכו יש תערוכות קבועות ומתחלפות. כדאי לדעת שבקומה העליונה יש מסעדת שף מומלצת (2 כוכבי מישלן), שהחל משעה 12:30 מגישה בופה משובח ולא יקר. יש להזמין כרטיסים מראש באתר האינטרנט על מנת לחסוך זמני המתנה ארוכים בתור לכניסה. המוזיאון ממוקם בסמוך לפורט סן ז׳אן. חוויה מהממת, מומלץ בחום. 

מוזיאון לאומנות יפה [Musée des Beaux-Arts]: המוזיאון ממוקם סמוך לארמון לונשאן ומומלץ לשלב אותו עם הביקור בארמוו יחד עם מוזיאון ההיסטוריה של הטבע. במוזיאון יצירות אומנות מהמאה ה-18 ומהמאה ה-19 והוא בעל מורשת תרבותית וארכיטקטורה מדהימה. 

Shop

כאחת שחיה ונושמת את עולם האופנה מאז ומתמיד, שופינג איכותי וטוב, תמיד לוקח חלק נכבד ומרכזי בכל טיול שלנו, לא משנה באיזה יעד בעולם אנחנו נמצאים. אז לאחר שהתנסיתי וביקרתי במרכזי הקניות הכי מפורסמים במרסיי, קיבצתי בפוסט את החשובים מכל, ואלה שלא כדאי לך לפספס בביקור שלך במרסיי. >> 

רחובות הקניות העיקריים של מרסיי הם: Rue Paradis, Rue Saint Ferréol ו-Rue de Rome

הרחוב הראשי [Rue Saint Ferréol]: זהו הרחוב הכי מפורסם ושוקק חיים לשופינג במרסיי, הוא מצטלב עם שאר הרחובות Rue Paradis וRue de Rome. ניתן למצוא בו רשתות מקומיות צרפתיות ייחודיות, וכמובן את כל הרשתות הבינלאומיות כמו H&M, Pull and Bear, Zara ועוד. הרחוב נמצא קרוב מאוד לנמל הישן Vieux. חוויה אמיתית לחובבי השופינג! 

קניון [Les Terrasses du Port]: מרכז קניות גדול ששמו ניתן לו בזכות המרפסות המשקיפות על המפרץ. הקניון חדש ומעוצב בסגנון מודרני ובעל חנויות מגניבות בינלאומיות, אירופאיות וצרפתיות. החנויות גדולות ומרווחות, נמצא במרחק הליכה מהקתדרלה ומהנמל הישן. יש לציין כי למבקרים בשייט הקניון מספק שירות הסעות חינם בקרבת הנמל. 

קניון הבורסה [Centre Commercial Centre Bourse]: קניון עצום בבורסה, הנחשב לבין האהובים במרסיי, ונמצא ממש ליד הנמל הישן. מרכז הקניות הוא חדשני, נקי ומסודר מאוד, ויש בו שפע של חנויות בגדים, נעליים, תכשיטים, חנויות צילום, אוכל ועד לתקליטים חדשים וישנים. 

חנות הכלבו גלאריס לפייט [Galeries Lafayette]: אחת מחנויות הכלבו הגדולות והמפורסמות ביותר בפריז, צרפת. החנות מציעה 6 קומות עצומות של קוסמטיקה, הנעלה, רשתות אופנה בינלאומיות ורשתות יוקרתיות. 

Eat

בית קפה ופטיסרי [Sylvain Depuichaffray]: בתחילת הטיול שלנו במרסיי, חיפשנו מקום איכותי לאכול בו מקרונים צרפתיים בסגנון LaDuree Paris. שאלנו את המקומיים, והם שלחו אותו לאחד המקומות הכי טעימים בעיר. כל המאפים במקום נעשים בעבודת יד במקום, הם נראים כמו יצירת אומנות, המבחר שם אדיר והאווירה במקום שקטה ונעימה. אנחנו הזמנו מוס שוקולד חלומי, לצד עוגיות מקרונים וקפה הפוך – וכל ביס היה טענוג! מומלץ בחום, אסור לפספס! 

בית קפה [L’infusion]: בית קפה מקומי שנחשב ל’פנינה קטנה’ בלב מרסיי. ניתן למצוא בו מאפים וקינוחים טעימים, ארוחות קלות ומגוון טעמים של קפה ותה. אווירה נעימה, צוות ידידותי. 

מסעדת [Bistrot Oprado]: מסעדה מומלצת מאוד לאכול בה ארוחת צהריים, התפריט עשיר ויש בו מגוון של מנות: סלומון עם ריזוטו, ניוקי עם כמהין, גבינות איכותיות, פסטות ועוד. אוכל טעים ושירות מעולה! 

מסעדה כשרה [Un Sourie Sous Lolivier]: מסעדה כשרה ומצוינת במרסיי, יש בה מבחר בשרים, דגים, סלטים, קינוחים ועוד. אחת המנות המומלצות שלה היא סטייק עם כבד אווז מעל. שירות מקסים. 

 

 

אהבת את הפוסט? ביקרת כבר במרסיי? תשתפי אותי בתגובות כאן למטה…

תודה שקראת וניפגש שוב בפוסט הבא! 

Dorin

 

 

Share:

5 Comments

  1. פברואר 18, 2020 / 10:13 am

    איזה יופי ! טרם ביקרתי במרסיי אבל לאחרונה אנחנו חזק במוד הצרפתי 🙂 אהבתי מאוד את החצאית שלך ! תודה על כל הטיפים השווים.

    • דורין
      מאת
      פברואר 18, 2020 / 4:54 pm

      כייף שאהבת אהובה, מרסיי באמת מהממת! מקווה שעזרתי לך :-*

  2. טל
    פברואר 18, 2020 / 5:03 pm

    תמונות מקסימות!
    תודה על הטיפים 🙂

    • דורין
      מאת
      פברואר 18, 2020 / 5:07 pm

      באהבה טל!

  3. פברואר 19, 2020 / 7:31 am

    מתה על הפוסטים שלך!