המדריך המלא לברלין, ספטמבר 2018

 

ברלין, בירת גרמניה, היא עיר תוססת וצעירה הבולטת בהיסטוריה, תרבות, אמנות, ארכיקטטורה, קולינריה, חיי לילה ואיכות חיים חדשנית ומודרנית. יותר מזה, נראה כי היא שרויה בתחושת חופש תמידית (מישהו אמר תל אביב?) והאווירה בה מזמינה, מלאת תיירים ואנשים אדיבים ונעימים. 

לאחר שחזרתי מחופשה מושלמת שנערכה כשמונה ימים מלאים בברלין, החלטתי לכתוב לכם מדריך מקיף ומפורט על העיר הכולל את כל ההמלצות והטיפים הכי חשובים: אטרקציות מרכזיות, איפה ללכת, איפה לאכול, איפה לקנות, איפה ללון וכל מה שצריך לדעת על העיר הקסומה והמיוחדת הזאת. סגרנו את הטיסה לפני כשמונה חודשים דרך אל על, הטיסה שלנו הייתה ביום שלישי בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים, ונחתנו בערב בשעה 21:00 בשדה התעופה שונפלד, ברלין. בניגוד למה שציפיתי, מזג האוויר בברלין בחודש ספטמבר מתחיל להתקרר ודי מזכיר את החורף הישראלי (חשוב להצטייד בבגדים חמים וחורפיים). 

בחרנו ללון ברשת בתי המלון הפרוסה בכל רחבי אירופה הנקראת ״Motel One״ – מלון מקסים ומרכזי, בעל עיצוב אומנותי מודרני ואווירה נעימה (כמו שאני אוהבת). המלון ממוקם באחד מהמקומות הכי מתויירים בברלין הלוא הוא – אלכסנדרפלאץ. אני חייבת להודות שאני באופן אישי פחות התחברתי לאזור אלכסנדר, מכיוון שהוא עמוס ומתויר מאוד ולאחר הניסיון שחוויתי אחרי שבוע בעיר, מצאתי שמומלץ לבחור במלון באזור הקודאם. הקודאם הוא ה-רחוב בברלין, בעל השדרה הכי מרכזית וגדולה, נגיש מבחינת תחבורה וללא ספק מהווה את הבחירה הכי טובה וכייפית ללינה בעיר! 

ביום הראשון של הטיול, קנינו כרטיס שבועי (אזורי ABC) לתחבורה הציבורית שעלה 33 יורו לאדם, והוא הקיף את כל כלי התחבורה בעיר: רכבת תחתית U, רכבת עילית S , רכבת חשמלית ואוטובוסים. (טיפ חשוב: לאחר רכישת הכרטיס, יש להחתים את הכרטיס פעם אחת בלבד במתקן הצהוב שליד העמדה).

ברלין היא עיר עצומה בגודלה, עשירה בהיסטוריה ובתוכן ולכן, בפעם הראשונה החלטנו לקחת סיור מודרך של חברת ״אמיר בברלין״. בחרנו בשלושה סיורים מגוונים: סיור קלאסי, סיור לעיר פוטסדאם וסיור קולינרי. כל אחד מהסיורים היה מרתק והועבר על ידי מדריכים מקסימים בצורה מעניינת ובאווירה קלילה ומצחיקה. 

 

 

….Where to eat

המטבח הגרמני הוא מגוון וייחודי והמחיר שלו סביר למדי. יש לציין כי לברלינאים יש עניין רב סביב אוכל טבעוני איכותי, ושווה לנסות אותו במהלך השהייה בעיר. לאחר שבוע גדוש בחוויות והמון טעימות, ריכזתי לכם את כל בתי הקפה, ארוחות צהריים, בראנצ׳ים וארוחות ערב הכי שווים שיש…אז קדימה, בואו נתחיל! 

Coffee & breakfast

Zeit fur brot .1- ״זמן ללחם״ זוהי רשת המאפיות הכי נחשבת בעיר, בעלת הבצק שמרים הכי טעים, טרי, נימוח, עשיר בשוקולד (וטעמים נוספים) ואיכותי שיש-  חוויה מהנה וטעימה, שלדעתי אסור פספס בשום אופן! מחיר נגיש לכל כיס, יחס אדיב ושירותי. המאפייה ממוקמת באזור תוסס הנקרא ״האקשה מקרט״, וקיים סניף נוסף במערב העיר הנמצא ליד שכונת פרנצלאואר ברג הקרובה לשוק מאורפארק המתקיים בימי א׳.

    

2. Princess Cheesecakeבית קפה קטן, בסגנון בוטיק המציע מבחר של עוגות גבינה מדהימות, כמו באמריקה. אני לקחתי את עוגת הגבינה ״ניו יורק״ וכל ביס היה טרי ועשוי משמנת וגבינה אמיתית ואיכותית, פשוט טעים להפליא! מומלץ מאוד גם למי שלא חובב עוגות גבינה. 

  

3.House of Small Wonderבואו נתחיל מכך שהמקום הזה הוא גן עדן לחובבי האינסטגרם והצילומים! בית קפה מקומי המעוצב בסגנון כפרי ומיושן ומעושר במלא עצים ירוקים, בקיצור הכי שיקי שיש. מעבר לזה, התפריט מציע ארוחות בוקר מעט מצומצות אך בריאות כמו: גרנולה עם פירות טריים, סנדוויצ׳ים עם אבוקדו, גבינת עזים, פסטו ועגבניות, ביצים עלומות המוגשות לצד סלט וקינוחים מושחתים למשל, הפראנ׳ץ טוסט. מומלץ בחום. 

   

 Outfit Details- Top:H&M, Skirt& Over the knee Boots: Mango

4.?What Do You Fancy Loveבית קפה קטן, טרנדי ומקומי השוכן באזור הקודאם וללא ספק מציע את ארוחות הבוקר מבין הטובות בעיר. מה בתפריט? בייגלה ממולא באבוקדו ו\או סלמון טרי, מוזלי, שיקיים מפירות סחוטים ועוד קינוחים מדהימים. חובה ביקור, שירות מעולה, שווה את המחיר.

5.Café Einstein הקינוח המפורסם ביותר של הבית קפה הוא השטרודל תפוחים היוקרתי והוא מגיע עם רוטב וניל מעל וניתן להוסיף גם כדור גלידה. המסעדה מציעה גם אוכל גרמני איכותי לדוגמה, השניצל הוינאי שכולם מדברים עליו לטובה.  

   

Lunch & Brunch

 1. The birdללא ספק ההמבורגר הכי טעים בעיר! חזרנו למסעדה הזו פעמיים ולא סתם- המנות גדולות, ההמבורגר עסיסי, עבה וטעים והוא מגיע בתוספת צי׳פס חם שהרגע יצא מהתנור. זול, שירות מעולה, לא לפספס.

2.Ristorante a Manoמסעדה איטלקית מומלצת, יוקרתית וברמה גבוהה. שירות מעולה, חוויה בפני עצמה. קרובה לאזור אלכסנדרפלאץ.

3.Neni Restaurant מסעדה מעוצבת בסגנון ים תיכוני המשקיפה לנוף מהמם בקומה העשירית במלון  25 Hours. המסעדה הוקמה על ידי שפית ישראלית ולכן התפריט כולל מאכלים ישראלים אותנטיים כמו: חומוס, סביח, פלאפל, שקשוקה בשילוב עם המטבח אירופאי. אווירה מדהימה, אפשר לשבת בחוץ ולהנות מהנוף הפנורמי המשגע.  השירות מעולה עם זאת יש לציין כי מעט יקר. בנוסף לכך, מול המסעדה שווה לקפוץ לMonkey Bar, מומלץ להעביר בו ערב או אפילו סתם להתרענן עם קוקטייל קל להמשך היום. 

4.Zula Hummus Café– מסעדת חומוס ישראלית מעולה, שוכנת באחד הרחובות היפים ביותר של פרנצלאואר ברג בברלין. המלצרים מדברים עברית, החומוס מוגש עם פיתות חמות וחמוצים – ממש כמו בישראל! חובה ביקור!

5. Currywurst (נקנייקת קארי וורסט)הנקניקייה הפכה לסמלה התרבותי מסחרי של העיר ברלין ואפילו הוקם למענה מוזיאון הנקניקייה הסמוך לצ׳קפוינט צ׳רלי. לידע כללי, הדוכן הראשון שהוקם בעיר נמצא ממש ברובע שרלוטנבורג המקסים. אני באופן אישי,לא הייתי ממליצה לאכול מהדוכנים הפרוסים ברחובות אלא לאכול אותה חתוכה לפרוסות כמו שצריך במסעדת “Flensburger Pilsener״ . שם ניתן למצוא נקניקייה מבשר בקר (במיוחד לאוכלי הכשר) מתובלת ברוטב קארי וניתן להוסיף לזה בירה ירוקה העשויה מבסיס פירות להשלמת החוויה הברלינאית!

  

    

  Outfit Details: Skirt, Top & Jacket by Mango, Shoes: Nike Woman

….Attractions not to be missed

Brandenburg Tor (שער ברדנבורג)אחד השערים העתיקים ובעל משמעות היסטורית רבה. הוא נחשב כסמל איחוד גרמניה בין מזרח למערב ומהווה מוקד תיירות גדול לעיר. בנוסף, הדרך הכי נכונה להגיע אליו היא לשוטט לאורך שדרות אונטר דן לינדן- השדרה הראשית והיפה ביותר בברלין. בהחלט אחד המקומות שלא ניתן לפספס.

Holocaust Memorial (האנדרטה לזכר היהודים שנספו בשואה) – אנדרטת השואה הקומה לפני מספר שנים, והיא נמצאת מספר דקות של הליכה משער ברדנבורג. היא הוקדשה ליהודי אירופה שנרצחו בשואה ומהווה ביקור מצמרר לכל יהודי באשר הוא.

Reichstag (בניין הרייכסאטג)- בניין הרייכסאטג הוא בניין הפרלמנט הגרמני שייצג את כוחו של העם והוא בולט בזכות מבנו הקלאסי  יחד עם כיפת הזכוכית בעלת הנוף הפנורמי שדרכה לצפות על העיר מלמעלה.

 Potsdam (פוטסדאם ווילה ואנזה) במסגרת הסיורים עם ״אמיר בברלין״ זכינו להכיר את ארמון Sanssouci, אשר ממוקם בעיר פוסטדאם. אני ממליצה בחום לשלב שלם יום מחוץ לברלין ולבקר בפוסטדאם.. העיר הזו מלאה ביופי של ארמונות, גנים בוטניים ירוקים, שדרת קניות תוססת ומלאה בבתי קפה, מסעדות, חנויות, בוטיקים ואווירה רגועה וכייפית.

    

East side gallery (גלריית איסד סייד)- גלריה מלאה בציורי גרפיטי של אמנים מרחבי כל העולם, שכל אחד מהם בא להטביע את חותמו. מדובר באטרקציה תיירותית של כמעט קילומטר לאורך השרידים האחרונים שנשארו מחומת ברלין. חוויה בפני עצמה להחכים, להבין ולהצטלם.

Berlin Dom (קתדרלת ברלין) – אחת הכנסיות הכי יפות בעיר השוכנת על נהר השפרה, היא מוקפת בהמון מוזיאונים יפים ומלאים בהיסטוריה, אמנות, תרבות וארכיטקטורה. במהלך מלחמת העולם השנייה היא נהרסה וכיום הכיפה נבנתה מחדש. 

    

 Tiergarten (פארק הטירגארדן)- הפארק הגדול ביותר בברלין, בעל אווירה פסטורלית, נקייה ומרגיעה. שטחים עצומים של צמחייה ירוקה, פרחים, אגמים, סירות ועוד. כדאי לטייל בו בבוקר,לעשות פיקניק בדשא ולאחר מכן להשכיר אופניים. מומלץ להגיע בימי ראשון ובימים חמימים שטופי שמש.

 

…Where to buy

 Kurfurstendamm רחוב הקניות קודאםבתור אחת שחיה את עולם האופנה וחובבת קניות מכל סוג, זהו הרחוב הכי מרכזי ושווה בברלין. ניתן למצוא בו הכל, החל מאופנה עילית (ג׳וצי, דיור, סאן לורן, פרדה, שאנל ועוד) ועד לרשתות יותר עממיות ואהובות: זארה, h&m, פול אנד בר, זארה הום, ועוד. חשוב לציין כי ניתן למצוא בו את בית הכלבו Ka.De.We בעל 6 קומות שהן פשוט השראה לכל דבר.

Hackecher Market (האקשה מרקט) – מדרחוב שוקק חיים, עם סטייל ייחודי והיפסטרי, יש בו המון חנויות בוטיק אופנתיות ומקומיות, חנויות מעצבים, גלריות, בתי קפה נחשבים, חנויות וינטג׳ ויד שנייה, ובין היתר ניתן למצוא בו גם את הרשתות הגדולות (ג׳ו מלון, אדידס, נייק, שאנל ועוד רבים וטובים).

Mall of berlin (הקניון של ברלין) – קניון עצום, רב קומות, בעל עיצוב ייחודי ומודרני. הוא מכיל מאות מותגים מרחבי העולם, נמצא באזור מרכזי וקרוב לאטרקציות: שער ברדנבורג, שדרות אונדר דן לינדן, וצ׳ק פוינט צ׳רלי.

Flea Market at Mauerpark (שוק מאואר פארק) ״פארק החומה״ –מה לעשות ביום ראשון כשכל החנויות סגורות? לרוץ לשוק הפשפשים המסורתי ״מאואר פארק״ המתקיים מידי ימי ראשון. ניתן למצוא בו בעיקר מוצרי יד שנייה: בגדים, חפצים ישנים, פריטי וינטג׳ לבית, תקליטים ועוד. בנוסף, בתוך המתחם יש שוק אוכל עם מטעמים וקינוחים ייחודיים מכל העולם. לאחר שבילנו בו כמה שעות, אני מוצאת שיש בו אווירה אותנטית ומיוחדת, נוהרים אליו המון תיירים וגם מקומיים. לי באופן אישית הוא הזכיר מעין פסטיבל צבעוני עם מוזיקה טובה, בלונים, ציורי גראפיטי ואומני רחוב משמחים.

כיכר אלכסנדר פלאץ וקניון אלכסה (Alexanderplatz)אחד האזורים הכי מרכזיים, מתויירים ועמוסים שיש. שופע מסעדות, חנויות, שווקים ויש בו את הפרימארק הגדול בעיר. כמו כן, ניתן להתרשם גם מגלריית קאופהוף המציעה חווית קניה עצומה לחובבי עולם הביוטי, אופנה, טיפוח, כלים לבית, ואוכל. בקומה החמישית ניתן לקבל החזר מס׳ (מעל 25 יורו).

   

Outfit Details: Top & Jacket: Mango, Pants: Zara

 

Famous Streets 

Prenzlauer Berg (שכונת פרנצלאואר ברג)- את הרחוב הזה גיליתי דרך הסיור הקולינרי של אמיר בברלין, שבזכותו נחשפנו למקומות הכי יפים וטעימים במזרח העיר, אסור לכם לפספס אותו בשום צורה שהיא! זהו אחד הרחובות הכי יפים ומיוחדים שנתקלתי בברלין, ובכלל בעולם (ואני לא מגזימה). לי באופן אישי הוא הזכיר ערים אחרות באירופה כמו לונדון, פריז ולגמרי יש לו ניחוח ״פריזאי״ שמעורר השראה. לאורך כל השדרה ניתן לטייל ברגל, להתרשם ולהנות מחנויות בוטיק של מעצבים מקומיים, בניינים וארכיקטטורה מרהיבה, חנויות פרחים ייחודיים, בתי קפה נחשבים, מעדניות ומאפיות ברמה. הכי שווה שהוא נותן הצצה לבתים של המקומיים, בעיקר עשירי ברלין והוא פשוט יצירת אומנות שופעת בתרבות, היסטוריה ויופי.

     

 Outfit Details: Sweater & Skirt: H&M, Scarf: Reserved, Jacket: Primmark

ברלין, היית כל כך טובה אליי ואין לי ספק שעוד ניפגש בעתיד! 

אם יש לכם שאלות או כל דבר אחר בנוגע לטיול בברלין אל תהססו לפנות אליי! 

תודה רבה שקראתם… ניפגש בפוסט הבא,

DORIN

 

 

Share:

7 Comments

  1. אוקטובר 30, 2018 / 11:36 am

    פוסט מהמם! גזור ושמור בגדול!

    • admin
      אוקטובר 30, 2018 / 9:32 pm

      תוגה רבה! כייף שאהבת, בהחלט זו הייתה המטרה! 🙂

  2. ענת
    אוקטובר 30, 2018 / 5:31 pm

    תודה על הממלצות. נוסעת בדצמבר ובהחלט אשתמש בהן

    • admin
      אוקטובר 30, 2018 / 9:32 pm

      איזה כייף שאהבת ענת! שמחה שעזרתי לך! 🙂

  3. אסף
    אוקטובר 31, 2018 / 12:04 am

    רק דבר אחד – שכונת פרנצלאואר ברג היא במזרח העיר

  4. חנן
    אוקטובר 31, 2018 / 7:53 pm

    פוסט יפה ומושקע מאוד . נהניתי.
    רק תיקון קטן , פרנצלאואר ברג זה לא רחוב אלא שכונה בברלין. מניחשאת מתכוונת לרחוב הראשי בשכונה שנקרא Knaackstraße . 🙂

    • דורין
      אוקטובר 31, 2018 / 10:58 pm

      תודה רבה רבה! סליחה על הטעות, מעדכנת עכשיו. 🙂