למה כדאי לבקר בפראג?

 

לפני כמה חודשים החלטנו שאנחנו רוצים לבלות את החורף ואת השנה האזרחית החדשה בחופשה בפראג הקסומה. אם להיות כנה, אחד מהחלומות שלי בתור ילדה היה לטוס ליעד בחו״ל בתקופת הכריסטמס והחגים. תמיד התחברתי לאווירה האירופאית, שלא נדבר על מזג האוויר החורפי ועל השלגים (ועד היום) ולמסורת הקישוטים החגיגית בתקופה הזאת. אז למה לפי דעתי מומלץ לבקר בפראג? לשם כך הקדשתי את הפוסט היום. 

?Why To Visit Prague

1.  פראג היא אחת הערים הרומטיות והציוריות בעולם- בעלת בניינים מרשימים, ארכיטקטורה מפוארת, אווירה נעימה ונקודה הכי חשובה… היא מלאה בשופינג איכותי ו- זול, זול, זול! 

2. טיול לאורך גשר קארל (The Charles bridge)- הליכה לאורך הגשר מעניקה תחושה של עיר היסטורית ומיוחדת, כאילו חזרנו לתקופה עתיקה. במהלך ההליכה בגשר ניתן לראות שפע של אמני רחוב, ציירים, פסלים ועוד. 

3. אוכל רחוב ייחודי- בפראג הסטריט פוד הוא הדבר הכי חם שיש וניתן למצוא בכל פינה מאכלים מקומיים כמו:  קיורטוש, בירה, יין חם, חטיפי צ׳יפס קריספי על מקל, גולש בלחם ועוד. 

4. סיבה נוספת, היא עיר קטנה יחסית לשאר הערים באירופה ולכן, רוב האטרקציות בה קרובות אחת לשנייה וניתן להתמצא בהן בקלות בהליכה רגלית או בנסיעה קצרה ברכבת חשמלית\מטרו. אם בא לכם ״לקפוץ״ לחופשה קצרה בחו״ל- זה המקום המיועד לכך! 

5. קיר הגרפיטי של ג׳ון לנון (John Lenon Wall)- חומת גרפיטי בלב פראג, קרובה לגשר קארל המפורסם ומוקדשת לדמותו של ג׳ון לנון האגדי וללהקת הביטלס.  כל הציורים, המשפטים והגרפיטי במקום מתארים עולם של חופש, ליברליות, שלום ואהבה. שווה לעצור, להתרשם ולהצטלם. 

6. ניתן לשלב בה יעד אטרקטיבי נוסף במרחק נסיעה רק של שעה וחצי, וזוהי כמובן העיר דרז׳דן היפה שבגרמניה. 

7.  ביקור ברובע היהודי נותן תחושה אמיתית ומרגשת של היסטוריה ושל בית לעם היהודי. 

8. מצודת פראג- לאחר ביקור בגשר קארל ובעיר העתיקה, מומלץ להגיע לאחד המבנים המזוהים ביותר עם העיר פראג – מצודת פראג. זוהי טירה חלומית הכוללת את הארמון המלכותי הישן ואת בזיליקת של ג׳ורג הקדוש. שווה לטייל במקום, ולהנות מהיופי של הבתים הצבעוניים והקטנים שעדיין מעוטרים בפריטים מתושבי העבר.  

9. הקיורטוש The Trdelnik- מאפה מסורתי מבצק מתוק, אפוי לאט לאט על גחלים במקום ומול העיניים ומעליו שכבות של סוכר מקורמל. והטעים מכל, הוא מומלא בשוקולד נוטלה וגלידה מעל! אני חושבת שאין צורך להרחיב יותר במילים! 

10. ואחרון חביב- סיור לאורך העיר העתיקה והשעון האסטרונומי  (The Astronomical Clock Tower) הוא חובה לכל המבקרים בעיר. ניתן לשוטט בלב העיר העתיקה ולהקשיב למוסיקאים מעוררי השראה, להתפלא מאדריכלות מיוחדת, לטעום מדוכנים ייחודיים ולהרגיש את האנרגיה המיוחדת של העיר הקסומה הזו. 

 

  

  

 

:Outfit Details

Skirt: Reserved

Jacket: H&M 

Shoes: MANGO

Bag: Zara

 

 

 

 

 

 

Share: