מה לעשות בצפון איטליה? 10 המקומות הכי מומלצים!

איטליה, אחת מהמדינות האהובות עליי מכל, ואין לי צל של ספק שעוד אחזור אליה בעתיד. לפני כשנה וחצי, נסענו לאזור צפון איטליה והאגמים –איזור מדהים שכולו מוקף באגמים ירוקים וכחולים, ארכיטקטורה מדהימה, נופים והרים עוצרי נשימה ואווירה תוסספת וחיה – ממש כמו בציורים!

תחילה, נחתנו בשדה התעופה ״מלפנסה״ שנמצא במילאנו ומשם התחלנו את המסע הארוך שלנו שנמשך כמעט כשבועיים. כמובן שאחד הדברים הכי חשובים בטיול מהסוג הזה, הוא לשכור רכב ולא להסתמך על רכבות על מנת להתנייד בקלות ממקום למקום (בעיקר באגמים).

בימים הראשונים שהינו באגמים בצפון איטליה –אגם גארדה ולאחר מכן, אגם קומו. אגם גארדה, הוא האגם הגדול ביותר בצפון איטליה וכולו נראה כמו ציור. הגענו לעיירה המפורסמת ביותר של האזור הנקראת סרמיונה. זוהי עיר עתיקה ומדהימה ביופייה, מוקפת אגמים, סמטאות ציוריות, רחובות מלאות חנויות, בתי קפה, מסעדות וגלידריות (ג׳לטו) טעימות ומשובחות שמנת אמתית.

משם המשכנו לאגם קומו ובילינו בעיירה המפורסמת בו – בלג׳יו. כדי להגיע אליה יש לעלות על מעבורת, השייט עם המעבורת היה מהנה, ראינו את כל הכפרים הסובבים את האגם, (אפילו הווילה המפוארת של השחקן ג׳ורג קלוני האגדי נמצאת שם) ונהנו מהאווירה הקסומה. העיירה הזו מלאת חיים, כפרים מיוחדים, מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה ובוטיקים אופנתיים.

אחרי שסיימנו באגמים המרהיבים הגענו לאחד היעדים הרומנטיים באיטליה – ונציה.  הסתובבנו ביעדים המרכזיים שלה; כיכר סן מרקו, אזור התעלה הגדולה, ושטנו בגונדולה המפורסמת. אחרי שחזרנו באמצעות שייט למלון, המשכנו הלאה לבירת האופנה העולמית הלוא היא מילאנו. מילאנו היא עיר מלאת סטייל, שיק, ארכיטקטורה, עיצוב, אומנות, מבנים מפוארים, קניות, מסעדות, וגלידריות מודרניות. ומשם, עלינו על טיסה בשדה התעופה של מילאנו ובילינו שלושה ימים ברומא היפיפייה.

?What To Do 10 Things In Italy

1. Lake Garda (אגם גארדה)- ניתן להתחיל את היום בביקור באחת העיירות הכי מתויירות באגם הנקראת ״סרמיונה״ (Sirmione), מומלץ לטייל בעיר העתיקה, לשוטט בין הסימטאות הציוריות ולאכול ג׳לטו אילטקית. לאחר מכן, כדאי לעלות על הרכבל מונטה בלאדו (Monte Baldo) הנותן תצפית מדהימה ומשקיף על כל העיירה מראש הפסגה.

2. Lake Como (אגם קומו)- האגם השלישי בגודלו אחרי אגם גארדה, הוא ממוקם קרוב לגבולות שוויץ, גרמניה ואוסטריה ומושך אליו אלפי תיירים מידי שנה. מסביב לאגם קיימות עיירות קסומות והעיירה היפה ביותר באגם נקראת “בלג׳יו״ (Bellagio), על מנת להגיע אליה יש לעלות על מעבורת או על ספינות. בבלג׳יו ישנה טיילת קסומה מלאה בשווקים, בתי קפה, ברים, חנויות והכל מול נוף פסטורלי עוצר נשימה. לאחר מכן,  ניתן לעשות סיור בווילות האלגנטיות הפזורות באגם כמו: וילה סרבלוני (Villa Serbelloni), וילה קרלוטה (Villa Carllota) ווילה בלבינאלו (Villa Del Balbianello). אנחנו באופן אישי חווינו טעימה נוספת גם משוויץ, נסענו ברכב והגענו לשדרה המרכזית שלהם המומקמת ממש קרוב לאגם הגדול.

4. Verona (ורונה)- בדרך הארוכה לונציה (5 שעות נסיעה) עצרנו בעיר ורונה להפסקת התרעננות של קפה וקינוח, טיילנו לאורך רחוב הקניות היוקרתי  Via Mazzini, המשכנו לכיוון הבית המפורסם שהיווה השראה לסיפור של רומאו ויוליה והשארנו פתק אהבה קטן בקיר בהתאם למסורת. עלינו למרפסת שבה התרחש הסיפור הרומנטי וסיימנו את הסיור בגשר פייטרה (Ponte Pietra).

5. Venezia (ונציה)- מורונה הגענו לונציה, אחת הערים הכי יפות בעולם ובאיטליה בפרט. ונציה היא עיר רומנטית, היסטורית ומדהימה. התעלות, הגונדולות, הארכיטקטורה, העיירות הצבעוניות, התרבות והשפה האיטלקית הופכים אותה למה שהיא. איך אפשר שלא להתאהב?  תחילה, הלכנו לאורך הסימטאות המיוחדות וכך התחלנו לחקור את העיר ולגלות ברגל את האטרקציות המרכזיות בה. הכיכר הגדולה של ונציה נקראת כיכר סאן מרקו (St. Mark’s Square), ממנה ניתן להגיע לכל האתרים והיא מלאה באווירה תוססת וחיה, מסעדות, בתי קפה וחנויות. ניתן גם לראות את מגדל הפעמון השולט בונציה (Campanile), בהמשך נמצא גשר ריאליטו הגדול (Ponte di Rialto) שממנו ניתן לצפות בנוף המרהיב ובכמות העצומה של התיירים ההולכים ושבים. עוד נקודה שכדאי לא לפספס היא הבזיליקה של סאן מרקו (Saint Mark’s Basilica) כנסייה מרשימה ובעלת מבנה אומנותי והיסטורי.

7. Borano (אי התחרה ״בוראנו״)- אנחנו אישית לא הספקנו לבקר בבוראנו, אך מי שמבקר בונציה חייב להגיע על ידי מעבורת לאי הקסום הזה. המראה של בוראנו הוא אגדי- כל הבניינים אחד אחרי השני צבועים בצבע אחר,הכיכר המרכזית בה נקראת ״בלדסרה גאלופי״ (Baldassare Galuppi) והעיר מלאה בחנויות תחרה וזכוכית מקומיות, ובמסעדות דייגים.

8. Florence (פירנצה)- התחנה הבאה בטיול המתגלגל הייתה עצירה לכמה צילומים במגדל פיזה (Pisa) ומשם המשכנו לפירנצה, בירתה של מחוז טוסקנה. זוהי עיר יפייפיה, ממש כמו גלויה מצוירת. בחרנו ללון בבית מלון הקרוב לקתדרלת סנטה מריה (Florence Duomo). גם העיר הזו, בדומה להמון ערים שביקרנו באיטליה מלאה בהיסטוריה, יופי, טבע, כנסיות, גשרים וארמונות מפוארים. טיילנו לאורך כל רחובות אופנת העילית Via della Vigna Nuova ו Via Tornabuoni  ואכלנו את אחת הגילדריות האיכותיות ביותר בה הנקראת ״Perche no״. מוקד תיירותי נוסף המסמל את העיר הוא גשר פונטה וקיו (Ponte Vecchio)  וכיכר הרפובליקה (Piazza della Repubblica) הקרובה לדאומו.

9. Milano (מילאנו)-  היעד האחרון בצפון איטליה היה קפיצה לבירת האופנה והעסקים של איטליה, מילאנו הקסומה, ואין לכם מושג כמה חיכתי להגיע לרגע הזה! האטרקציה שמושכת אליה אלפי תיירים מידי יום היא כמובן הדאומו של מילאנו (Duomo Cathedral), זהו סמלה העיקרי של העיר, והיא בעלת יופי ארכיטקטורי יוצא דופן. בצמוד לדואומו, נמצא אחד הקניונים הוותיקים והאלגנטים בעולם – Galleria Vittorio Emanuele II. קניון פתוח, שכל החנויות המוצעות בו מלאות יוקרה שכל חובבת אופנה לא תעמוד בהן! בין היתר ניתן למצוא את בתי האופנה: ג׳וצי, דיור, פראדה, דולצ׳ה וגאבנה, ולנטינו, קלואה וכל מותג יוקרה שעולה לכם בראש… פשוט חלום!

10. Rome (רומא)- הישר ממילאנו, החזרנו את הרכב בשדה התעופה מלפנסה ועלינו על טיסה של אל איטליה ישירות לדובדבן שבקצפת- רומא! ברומא שהינו שלושה ימים של כייף, היינו במלון מרכזי ליד המדרגות הספרדיות (Piazza Di Spagna), וגם כאן שוטטנו באטרקציות העיקריות: אצטדיון הקוליסאום, מדינת הויתיקן, הפורום הרומאי, הפנטאון ופיאצות פונטה דה טרווי , פיאצת נבונה (Piazza Navona) ופיאצת ונציה (Piazza Venezia).

תודה לך איטליה על שבועיים נפלאים, מלאים בהיסטוריה, תרבות, אופנה, סטייל, אומנות ובעיקר על רגעים של אושר צרוף!

!until next time

Outfit Details: Dress by Mango, Sandals: ALDO, Hat: local store in Venice, Italy