איך לארוז את המזוודה בצורה טובה, יעילה וחכמה?

לארוז מזוודה יכול להיות אחד הדברים הכי מבלבלים ומציפים שיש, במיוחד בעידן החדשני של הסכם ״שמיים כחולים״ וטיסות הלואו-קוסט. לאחר שהזמנת את הטיול שציפית לו, הגיע הזמן לארוז…אני מודעת לכך שזו משימה לא פשוטה בכלל! הרבה פעמים אנשים אורזים יותר דברים ממה שהם צריכים ומשתמשים בפועל, ומכאן מתחילה הטעות. במהלך השנים, מצאתי אסטרטגיות ושיטות שונות, שעזרו לי להישאר מאורגנת, מסודרת והכי חשוב, לא לשכוח דברים חשובים בבית לפני הטיסה. היום בפוסט, אני רוצה לשתף אותך בכמה מעצות האריזה, שמובילות אותי בכל פעם שאני נוסעת לטיולים בארץ או בחו״ל. אם בא לך לדעת איך לארוז בצורה נכונה, יעילה וחכמה ומה לארוז? הפוסט הזה הוא בדיוק בשבילך! שניצא לדרך? 

שלב א׳: תכנון מראש 

כשאני נמצאת כל כך רחוק מהבית, אני רוצה לוודא שלא חסר לי כלום, שאני מוכנה ומסודרת מבחינת כל מה שהכרחי בחו״ל. ולכן, הטיפ הראשון שלי לאריזה נכונה הוא לתכנן מראש את זמן האריזה. תכנון מראש יכול להקל על החיים ולמנוע לחץ מיותר של הרגע האחרון, שבסופו של דבר מוביל לשכחת דברים. התארגנות של חופשה דורשת זמן לתכנן מה נחוץ להכניס למזוודה ומה לא, וכמובן להשאיר זמן לסידורים אחרים לא פחות חשובים כמו המרת מטבע, ביצוע צ׳ק אין, חבילת סלולר וכו׳. אני אישית אף פעם לא דוחה את האריזה לרגע האחרון, אלא אם כן מדובר בחופשה ספונטנית קצרה שנסגרה ברגע האחרון. 

שלב ב׳: רשימה מסודרת 

לאחר התכנון המוקדם, אני מתחילה לערוך רשימה מסודרת על פי קטגוריות של כל הפריטים שאני רוצה לקחת איתי. אני מחלקת את הרשימה למספר קטגוריות: בגדים, דברים חשובים, אקססורייז, מוצרי רחצה, טכנולוגיה ושונות ובכל פעם מסמנת וי על הפריט שהכנסתי לפנים המזוודה. אם עד עכשיו לא השתמשת ברשימה כזו, אני ממליצה לך להתחיל עכשיו – היא חוסכת זמן, ומונעת לשכוח דברים ועוזרת לוודא שלא שכחת שום דבר בבית מלון, בדרך חזרה לארץ. זה הזמן לומר לך שיצרתי עבורך צ׳קליסט נסיעות מושלם להורדה, שיעשה לך סדר וארגון! נשאר לך רק לגזור ולשמור 🙂 

שלב ג׳: בחירת בגדים 

הטיפ הבא שלי הוא בחירת בגדים נכונה ונחוצה. כשאת מתכננת מה לארוז, אני מציעה לך קודם כל להוציא מהארון את כל הפריטים שאת חושבת שתארזי איתך במזוודה. חשבי כמה ימים יש לך בחופשה, וכמה לוקים של בוקר וערב את צריכה. כעת, התחילי לסגנן לוקים לפי טעמך האישי, שיתאימו לאופי הנסיעה ולמזג האוויר בעיר. תמיד תוסיפי עוד 2-3 פריטים חלופיים אם יבוא לך שינוי בחופשה וגם ליתר ביטחון. עצות ממני אלייך: אל תעמיסי יותר מידי בגדים! מזוודה עמוסה בבגדים ובתכשירים גורמת לכבודה עודפת, וכמובן שאת לא רוצה לשלם על אובר ווייט. מה גם שבדרך כלל, אין באמת זמן ללבוש את כל הבגדים, ולכן כדאי לעשות חושבים במה יהיה לך שימוש ומה כדאי לך להשאיר בבית. עצה נוספת, גם אם מדובר בחופשת קיץ, כדאי שתצטיידי תמיד בעליונית דקה או בג׳קט קליל למקרה שמזג האוויר ״מחליט״ להתהפך. 

שלב ד׳: ״גלגול״ הפריטים

אני ממליצה לך לגלגל את הבגדים במזוודה, במקום לקפל אותם. שיטה זו חוסכת המון מקום ובנוסף, הבגדים נשמרים בה יותר טוב ופחות מתקמטים. זהו טריק מוכר לדיילים שבקהל, ובתור אחת שאוהבת להצטייד במגוון רחב של תלבושות ואקססורייז, אני מבצעת אותו.  לגבי הנעליים, אני תמיד לוקחת איתי 2-3 זוגות ולא מוותרת על נעל ספורט או נעל שטוחה שמתאימה להליכה מרובה בחו״ל. בדרך כלל, אני מוסיפה את הנעליים לאחר שסיימתי לארוז את הכל ומכניסה אותן בתוך שקיות, על מנת שלא ילכלכו את הבגדים הבהירים. 

שלב ה׳: כלי רחצה וטיפוח

סבונים נוזליים, משחת שיניים, בשמים, קרמים ואיפור עדיף לקחת באריזות מנימליסטיות מוקטנות המיועדות לטיולים. אריזות אלו מונעות את הסכנה לדליפה ולכלוך הבגדים, הן חוסכות מקום והן בדיוק משרתות את המטרה של החופשה. 

 שלב ו׳: הפרדה בתיקים

הטיפ האחרון בסדרה, שעוזר לי להישאר מאורגנת הוא להשתמש בתיקי אחסון קטנים המפרידים בין הפריטים. זאת אומרת, לכל פריט אני משייכת את המשפחה שלו, וכך נוצר לי סדר גם במזוודה וגם במחשבה. אם להיות כנה, אני אחת שחייבת סדר וארגון בחיים (אם אין לי, אני הולכת לאיבוד ונהיה לי ״בלאגן בראש״). לדוגמה, להלבשה תחתונה יש לי תיק אחסון, המפריד אותם משאר הבגדים והציוד. תיק נוסף, אני משייכת לאקססורייז כמו משקפי שמש, עגילים, צמידים ועוד. ואיך לא, את התיקים הגדולים יותר אני משייכת לתיק רחצה, תיק איפור ותיק שכולל מסמכים חשובים כמו כרטיסי טיסה, דרכונים, מטענים, מצלמה וכסף. אחרי שסיימת לארוז הכל, וודאי כי יש לך תג זיהוי ייחודי ובנוסף, אל תשכחי לצרף תווית הכוללת את הפרטים האישיים שלך: שם מלא, כתובת, עיר מגורים, מדינה ונייד בלועזית.  

 לא לשכוח! >>  צ׳קליסט להורדה 

אהבת את הפוסט? יש לך טיפים יעילים נוספים לאריזת מזוודה?

שתפי אותי כאן למטה בתגובות!

ניפגש בפוסט הבא, 

Dorin  

 

Share:

16 Comments

  1. ספטמבר 3, 2019 / 7:27 am

    פוסט מעולה ותמונות נהדרות! ♥️ ♥️

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:24 pm

      תודה תמרי אהובה!

  2. ספטמבר 3, 2019 / 7:31 am

    ממש אהבתי את הפוסט! טיפים מעולים וכרגיל הכל מלא סטייל.

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:24 pm

      תודה רבה רבה ענבל! ואני את שלך, מכורה!

  3. ספטמבר 3, 2019 / 7:52 am

    מצויין וחשוב
    אם אתם את וחברה חבר ובעל באותה מזוודה יש לקנות ערכות זולות בעליאקספרס ואז לכול אחת יהיה צבע ערכה אחרת ויהיה קל להסתדר במזוודה אחת

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:25 pm

      נכון מאוד, טיפ מעולה! תודה רבה :-*

  4. ספטמבר 3, 2019 / 8:14 am

    פוסט מעולה וטיפים נהדרים ! והתמונות בכלל, ממש מקצועי ⁦❤️⁩

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:25 pm

      תודה רבה יפה! איזה כייף שאהבת!

  5. ספטמבר 3, 2019 / 8:50 am

    פוסט מהמם !!! והצ’ק ליסט הזו בדיוק מה שצריך !

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:25 pm

      תודה שירוש!! תורידי לך את הצ׳קליסט שיעשה לך סדר. כייף שאהבת 🙂

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:26 pm

      מושלם! באהבה מהממת!

  6. ספטמבר 3, 2019 / 12:03 pm

    פוסט מעולה! טיפים מצויינים והתמונות מהממות.

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:26 pm

      תודה יערה! נשיקות

  7. אביב
    ספטמבר 3, 2019 / 6:34 pm

    פוסט מעולה במיוחד הרשימה!
    התמונות מושלמות !!!

    • דורין
      מאת
      ספטמבר 4, 2019 / 6:26 pm

      תודה רבה אהובה! שמחה שאהבת!