המדריך המלא למטייל בבודפשט, הונגריה

בודפשט, בירת הונגריה, אחת הערים האהובות ביותר באירופה, הפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה של ישראלים ותיירים מכל רחבי העולם. בודפשט היא עיר תוססת המציעה מגוון רחב של אפשרויות בלתי פוסקות החל מהיסטוריה ותרבות מרתקת, ארכיטקטורה מפוארת, מטבח מסורתי ועשיר בטעמים, אטרקציות רבות וקסם בלתי פוסק. אני טסתי לבודפשט עם המשפחה שלי, ביקרנו בה ארבעה ימים מלאים (זמן די מוגבל לחופשה) ובכל זאת הספקנו לחוות את האווירה ברחובות, ולהקיף את האטרקציות המרכזיות של העיר. אז אחרי תקופה ארוכה שסקרתי, סיכמתי וחוויתי מהיופי והאטרקציות של העיר, החלטתי לכתוב מדריך מלא עם ההמלצות הכי חמות לביקור בבודפשט: מה לעשות? איפה ללון? איפה לאכול? איפה לטייל? ועוד רבים וטובים – שנתחיל? 

A little bit of history – קצת היסטוריה על העיר 

לבודפשט יש היסטוריה עשירת ימים והיא מחולקת לשתי ערים – בודה ופשט. כל אחת מהערים שוכנת על נהר הדנובה, הנהר השני באורכו באירופה, ואותו אחד שחוצה עוד ערים באירופה כמו וינה וברטיסלבה. ״פשט״ היא האזור המישורי של העיר, היא ממוקמת על הגדה המזרחית של הנהר והיא כוללת אתרים רבים כמו בניין הפרלמנט, כנסיית סנט סטפן, מדרחובים גדולים, ברים, שווקים ועוד. ואילו, ״בודה״ היא הצד המערבי של העיר והאזור ההררי והטבעי שלה. בבודה נמצא האתר המרכזי שאליו כל התיירים נוהרים הנקרא ״רובע המצודה״, שעליו ארחיב בהמשך. דרכי ההתניידות בעיר הן ידידותיות מאוד, לבודפשט יש תחבורה ציבורית נפלאה ונגישה מאוד. אנחנו לקחנו את האוטובוס תיירים שנקרא “Hop on Hop off״ הכרטיס הינו כולל 48 שעות, הוא מקיף את כל האטרקציות של בודפשט, ומציע חווית שייט מספר פעמים. אבל אם להיות כנה, אני פחות התחברתי אליו, מהסיבה הפשוטה שהוא היה עמוס מאוד בתיירים, לא היה בו מיזוג וגם עד שהגענו לכל אטרקציה לקח המון המון זמן.המסקנה שלי – אם לא מדובר בטיול משפחתי כדאי ואפילו מומלץ לוותר עליו. 

יש שני אזורים מרכזיים ומולצים ללינה בבודפשט – האחד הוא בשדרת הקניות המרכזית הנקראת ואצ׳י אוצ׳ה והשני הוא באזור הרובע היהודי הישן. שני האזורים מעולים וקרובים לרוב האטרקציות שיש לעיר להציע, השאלה הגדולה היא למה יותר מתחברים. אנחנו בחרנו ללון במלון הבוטיק Estilo Hotel בשדרת ואצ׳י אוצ׳ה התוססת והיפהפייה, והבחירה הייתה מעולה ולא התחרטו על כך. אזור הרובע היהודי גם נחשב לאזור מעולה מבחינת המיקום שלו, מהסיבה הפשוטה שהוא קרוב לכל האתרים המרכזיים. זהו לגמרי אזור הבילויים האולטימטיבי והוא כולל ברים, מסעדות, בתי קפה, חנויות ועוד.  

Attractions not to be Missed – אטרקציות שלא כדאי לפספס 

בזיליקת סנט סטפן – St. Stephen Basilica: כנסייה מרשימה ביופיה המייחדת את העיר בודפשט. הכנסייה נקראת על שם סנט סטפן, שהוכתר למלך הונגריה לפני אלפי שנים. בדומה לפרלמנט ההונגרי, כיפת הכנסייה מתנשאת לגובה של שישים ושישיה מטרים. מחוץ לבזיליקה, ישנו נוף מדהים ואווירה חיה ותוססת של תיירים, ובדיוק ממולה ממוקמת גלידת הפרח המפורסמת הנקראת “Gelato Rosa”

בניין הפרלמנט – Parliament Building: הפרלמנט ההונגרי הוא בניין הפרלמנט הגדול בעולם ואחד האתרים המפורסמים בבודפשט! הבנייה הארכיטקטורית שלו מרשימה מאוד מכל זווית אפשרית והיא הושפעה מהזרם האנגלי- גותי. המבנה שלו כולל 691 חדרים מפוארים ועשירים ובפנים ניתן להתרשם מאלפי מדרגות, שטיחים אדומים ומכיפה מעוטרת זהב בגובה זהה של הבזיליקה. אנחנו הזמנו את הסיור מראש דרך האתר הרשמי הפרלמנט ההונגרי, כמובן שהתאמנו את היום ואת השעה בהתאם לאטרקציות שתיכננו בכל יום. הסיור נערך כ-45 דקות ועלותו היא 80 ש״ח לאדם. כשנכנסנו למקום קיבלנו אוזניות עם תרגום בעברית והצמידו אותנו לקבוצה של ישראלים – מומלץ מאוד. 

הגלגל הענק של בודפשט – Budapest Eye: גלגל ענק המתנשא לגובה של 65 מטר ונמצא בכיכר Erzsébet. במהלך העלייה לגלגל ניתן להתרשם מהיופי של העיר, לראות את נהר הדנובה, גשר השלשלאות המפורסם, את הבזיליקה ועוד מבנים אחרים הממוקמים סמוך לגלגל. לי באופן אישי יש פחד גבהים מטורף, לכן לא זכיתי לעלות עליו אבל מי שאין לו בעיה עם גבהים, סיבוב בגלגל הענק הוא לגמרי חוויה אדירה ומהנה! (נסיעה בת 10 דקות, 4 סיבובים, 9 אירו למבוגר) 

אזור הרובע היהודי: כפי שכבר הזכרתי קודם, הרובע היהודי הוא ה-אזור לבילויים וקיימים בו מגוון של חיי לילה, מסעדות ומקומות היסטוריים שלא כדאי לפספס. קודם כל, נמצא בו בית הכנסת הגדול ביותר באירופה השוכן ברחוב דואהני. בבית הכנסת יש למעלה מ-3000 מתפללים בכל קומותיו, וגם הוא מאופיין בארכיטקטורה מרהיבה ומפוארת. מעבר לכך, במרכז הרובע נמצאת חצר גוז׳דו (Gozsdu Udvar). חצר זו כולל סמטאות אותנטיות, בעלות סטייל מיושן בסגנון שוק הפשפשים ביפו. יש בה אווירה קסומה וקלילה עם המון בתי קפה, מסעדות, דוכנים של אומנים, מוזיקה טובה ואוכל רחוב מיוחד! אנחנו ביקרנו במקום ביום בלבד, אבל בערב יש במקום הופעות חיות, ברים, ערבי ריקוד ועוד. הבר הכי נחשב במקום נקרא ״Szimpla Kertֿֿ״ בר ענקי בעל שתי קומות שלא כדאי לפספס אותו! 

גשר השלשלאות- Chain Bridge: גשר מרהיב הממוקם במרכז והמזוהה ביותר עם העיר בודפשט. גשר השלשלאות הוא זה שחוצה את נהר הדנובה ומפריד בין בודה לפשט. מסביבו ניתן למצוא את רוב האטרקציות המאפיינות את העיר ומומלץ לחצות אותו בלילה כשהוא מואר ויפה, ולהנות מהתצפית המקומית.

Busa Side of Budapest – הצד של בודה

אחת מנקודות התצפית היפות והפופאלריות ביותר בבודפשט נקראת ״מצודת הדייגים״, המקום הנקרא על שם קבוצת דייגים שהגיעו על חומות העיר בתקופת ימי הביניים. כשעולים למעלה למצודה, מגדלי המצודה מהווים נקודת תצפית מושלמת על העיר. במקום יש שבעה מגדלים וניתן להיכנס אליהם בחינם, למעט מגדל עליון אחד שהוא בתשלום. אנחנו לא נכנסנו פנימה כי לא רכשנו את הכרטיסים, אבל הסתובבנו, חקרנו והצטלמנו במצודה. ממש ממול בסטון הדייגים ישנה כנסייה ייחודית, כנסיית מתיאש עם ארכיטקטורה בסגנון ניאו-גותי. 

?Where to Eat – איפה לאכול?

מסעדת קוצ׳ינה – Cucina: מסעדה איטלקית עם מאפיינים הונגריים הממוקמת בשדרת ואצ׳י אוצ׳ה המפורסמת. התפריט איטלקי מגוון ועשיר בטעמים כמו: פסטה פטריות, ריזוטו, סלט קיסר, גולש ועוד. אנחנו הזדמנו 2 פיצות, מרק בצל בתוך כיכר לחם, צ׳פסים, רביולי ופסטה בולונז. המנות הגיעו חמות היישר מהתנור, הפיצות היו משובחות והוגשו כמו ברומא שבאיטליה והכל היה מצוין וטעים! מחירים סבירים לכיס, עם זאת, השירות מעט איטי. 

קומו קה סוי – Comme Chez Soi: אחת המסעדות היותר מומלצות בבודפשט, ויש שאומרים שהיא הכי טובה בה. אנחנו לצערנו לא חווינו ממנה, מפני שצריך להזמין מקום כמה חודשים מראש. על פי הביקורות, האוכל הוא ברמת הטעם של מסעדות גורמה, המנות גדולות ומשביעות, השירות יוצא מן הכלל והאווירה בה נעימה, אינטימית ובייתית. התפריט מציע: מרק אספרגוס, כבד אווז על מצע פירה, מרקי גולש, אלכוהול וקינוחים. נשמע מפנק – לא לפספס. 

וינטג׳ גארדן – Vintage Garden: מסעדה חלומית לכל חובבי העיצוב, האינסטגרם והצבע הורוד. המסעדה נמצאת בלב מחוז הרובע היהודי השוקק, והתפריט שלה רחב היקף הכולל: כבד אווז, המבורגר וצי׳פס (זו המנה שאני הזמנתי), מרק גולאש, ניוקי, מרקים וכו׳. האווירה במקום כל כך מיוחדת שקשה לי לתאר במילים (כאילו כתוב עליה את השם שלי ״דורין״). האווירה נעימה, מוארת, שקטה ופסטורלית, היא מעוצבת כולה בצבעים בהירים (ורוד, לבן, זהב) ובפרחים בכל מקום אפשרי. אני הזמנתי לארוחת צהריים מנת המבורגר כולל צ׳יפס (לא הספקתי לצלם מרוב הרעב שהרגשתי באותו הרגע) לצד קוקטייל תות מדהים ותוסס ונהנתי כל כך שלא רציתי לעזוב. יש לציין כי הקונדטוריה דה סוויט – The Sweet צמודה אליה וגם היא מציעה מגוון רחב של עוגות, עוגיות, גלידות, מקרונים ועוד מבחר שלא נגמר. 

מסעדת מנזה – Menzza: מסעדה הונגרית מסורתית עם מבחר ענק של מנות: גולש קלאסי, שניצל עוף, סטייק פילה, מרק בצל ועוד המון מטעמים. האוכל עשוי ברמה גבוהה וגם היא שופעת המלצות. יחס אדיב, יש להזמין מקום מראש. מומלץ מאוד.

Coffee & Desserts 

הקיורטוש של מולנר – Molnar’s Kurtoskalacs: בית קפה/קונדיטוריה הממוקם ברחוב הואצ׳י אוצ׳ה, המציע קיורטוש ברמה גבוהה ובמגוון של טעמים ותוספות. בנוסף, ניתן לראות את תהליך האפייה של הקיורטוש מול עיניי הלקוח והוא יוצא חם וטרי! יש אפשרות לבחור את הטעמים של הקיורטוש: קינמון, וניל, שקדים, אגוזים ושוקולד ולהוסיף גלידה מעל. שווה ביקור! 

גלידת הפרח – Gelarto Rosa: גלידה בצורת פרח הנמצאת ממול בזיליקת סנט סטפן הקדוש, גלידה מעולה, טעמים מיוחדים וצבעוניים, צורת הגשה אסטטית ופוטוגנית שלא כדאי לפספס. מחיר נגיש, חוויה אדירה! 

דונאטס – Mr.Frunk: מקום מתוק, ססגוני וצבעוני של דונאטס במבחר מטורף של טעמים ודמויות. בנוסף, המקום מציע גם מילשייקים טעימים שמוגשים בצורה כל כך מושקעת ופוטוגנית. אני חייבת לציין שהדונאטס לא רק יפה, אלא הבצק באמת טעים ונימוח כפי שהוא נראה. ממליצה לבקר, ואפילו לחזור כמה פעמים! 

 צ׳ז דודו מקרון – Chez Dodo: בית קפה קטן ומועצב בקפידה ומתאפיין בתוצרת יד של מקרונים ברמה מאוד גבוהה. החנות קרובה מאוד לבזיליקה ולגלגל הענק של בודפשט, (2 דקות הליכה) ולפני שבוחרים את המקרונים, יש אפשרות לטעם אותם. סיפור אמיתי: אני רכשתי קופסא של שישה מקרונים, התאמתי אותם לפי צבעים, כבר תיכננתי איך לצלם אותם ולצערי שכחתי את השקית בשדה התעופה של בודפשט בדרך הביתה (מתנחמת בכך שטעמתי אותם לפני, וביקרתי במקום :). חובה ביקור – לא לפספס בשום מצב! 

ביסטרו – Bistro Fine: מסעדה מעולה שהיא גם בית קפה עם קינוחים אסתטים, טעימים ומוגשים בצורה מיוחדת. המסעדה ממוקמת על שדרת אנדרשי היוקרתית ואנחנו הגענו אליה במקרה…פתאום מזג האוויר החליט שהוא מתהפך, התחיל לרדת גשם וחיפשנו מקום מקורה עד להפסקה. עד שמזג האוויר התבהר, הזמנו עוגת שוקולד, גלידת סורבה וקפה והופתענו לטובה – לא יכולתי לא להוסיף אותו לרשימת המומלצים שלי. 

קפה אנה – Anna Cafe: בית קפה מצוין הנמצא במרכז שדרת ואצ׳י אוצ׳ה, ומציע מאפים הונגרים מיוחדים וברמה. אנחנו עצרנו בו להתרעננות של קפה של אחר הצהריים (ואחרי שופינג 😉 והזמנו 2 עוגות הבית המומלצות על ידי המקום. שימו לב, קיימים שני סניפים לקפה אנה, האחד נמצא בסוף רחוב הואצ׳י מול השוק המקורה, והשני נמצא במרכז הואצ׳י (שם ישבנו) השירות מעולה והאווירה נעימה! 

?Where to Shop – איפה לקנות? 

רחוב הקניות המרכזי ואצ׳י אוצ׳ה – Váci Utca: מדרחוב ואצ׳י אוצ׳ה הוא רחוב הקניות המרכזי והפופלארי ביותר בבודפשט. הרחוב שוקק חיים, מלא בתיירים ואווירה של חופש. ניתן למצוא בו שפע של בתי קפה איכותיים, קולינריה משובחת, גלידריות טעימות, מסעדות מומלצות, ואיך לא כמובן שופינג מפנק עם מיטב הסניפים של הרשתות הגדולות כמו זארה, H&M, מנגו, ברשקה, פול אנד בר ועוד. 

השוק המקורה – Central Market Hall: מבנה עצום בגודלו בעל שתי קומות של דוכני אוכל מיוחדים המציעים חוויה קולינרית הונגרית. בין הדוכנים ניתן למצוא בעיקר פירות, ירקות, בשרים, גבינות, נקניקים, תבלינים, קינוחים מתוקים ועוד. לטעמי השוק נחמד ולא יותר, אפשר לסמן עליו וי, ולהמשיך הלאה לראות אטרקציות אחרות (לא חובה ביקור). 

 

קניון ווסט אנד – West End: הקניון עצום והגדול ביותר בבודפשט, הכולל בתוכו שלוש קומות של מאות חנויות ורשתות בינלאומיות כמו זארה, מנגו, נייק, אדידס, H&M, Lush ועוד. הקומה התחתונה מוקדשת כולה לאוכל ויש בה המון בתי קפה, מסעדות ואוכל מהיר. קרוב למרכז, נגיש, מומלץ לחובבי השופינג – אם כי אני באופן אישי התחברתי יותר לרחוב הואצ׳י אוצ׳ה, אבל כמובן שהכל עניין של סגנון וטעם אישי.

 

אהבתם את הפוסט? ההמלצות עזרו לכם? 

תשתפו אותי אם כבר הייתם בבודפשט ומה אתם חושבים על העיר 🙂 

תודה שקראתם וניפגש בפוסט הבא,

Dorin

 

 

Share:

18 Comments

  1. אוגוסט 6, 2019 / 8:18 am

    נהניתי לקרוא את הפוסט, כתיבה מעולה ומעניינת ותמונות נפלאות. בהחלט אשתף את הפוסט עם חבריי (מכירה כמה שמתכוונים לנסוע לשם בקרוב).

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 6, 2019 / 5:45 pm

      תודה רבה אור! כייף שאהבת, ותודה רבה על השיתוף, מקווה שיעזור להם! 😉

  2. אוגוסט 6, 2019 / 11:11 am

    כרגיל הצילומים שלך מושלמים!
    האמת שהייתי שם שלושה ימים ועל השעה הראשונה חטפתי קלקול קיבה של החיים, אז בקושי יצא לי להסתובב בחוץ.
    לכן אני חייבת שידור חוזר.
    פוסט מעולה, שומרת לי לפעם הבאה

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 6, 2019 / 5:46 pm

      תודה ענבלוש! יאלה, את חייבת חוויה מתקנת…מאחלת לך שתהני, מקווה שעזרתי. נשיקות :-*

  3. Sari Even
    אוגוסט 6, 2019 / 11:35 am

    עדיין לא ביקרתי בבודפסט אבל עשית לי חשק. ההמלצות נראות ממש שוות. שומרת לטיול הבא….

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 6, 2019 / 5:47 pm

      תודה רבה אהובה! איזה כייף שעזרתי לך! 🙂

  4. אוגוסט 6, 2019 / 6:44 pm

    מחכה כבר להגיע לשם, ובוודאות חוזרת למדריך שלך! מקווה שמאוד בקרוב 😉

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 6, 2019 / 7:33 pm

      תודה רבה ניצן! כייף שאהבת ותשתמשי במדריך, שווה את ההשקעה :)! מאחלת לך שיקרה בקרוב :-*

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 6, 2019 / 7:33 pm

      תודה רבה אהובה אחת! כייף גדול 🙂

  5. אוגוסט 6, 2019 / 7:37 pm

    הצילומים שלך מדהימים! אני ממש רוצה לנסוע לבודפשט והפוסט הזה עוד יותר מעורר את החשק. הבעיה שהחצי שלי כבר היה ועכשיו אני משכנעת אותו לטוס שוב והפעם איתי 😉

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 6, 2019 / 7:40 pm

      תודה רבה אורטלוש! אני ממש ממליצה, העיר מדהימה ותוססת! את חייבת לשכנע אותו 😉 סומכת עלייך חחח!

  6. אוגוסט 21, 2019 / 12:21 pm

    הבלוג שלך יפהפה. אני מאוד אוהבת את בודפשט. הייתי במרבית המקומות האלה אבל התמונות שלי לא מתקרבות לשלך. וואו!

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 21, 2019 / 5:29 pm

      תודה הילה! בודפשט מהממת. ואני בטוחה שגם התמונות שלך ברמה 😉 נשיקות

  7. Adi
    אוגוסט 23, 2019 / 2:43 pm

    הייי! אני מגיעה לבודפשט חודש הבא וגם אני אתארח במלון אסטילו .. אשמח לדעת איך הוא ? איך הארוחת בוקר ? 🙂

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 25, 2019 / 3:14 pm

      היי אהובה, כמו שכתבתי לך באינסטגרם, המלון מעולה, ממוקם באיזור מושלם. אם יש לך עוד שאלה תשאלי אותי, מבטיחה לעזור!

  8. אירית
    אוגוסט 29, 2019 / 5:23 am

    תודה רבה, אני עומדת ליסוע לשם בחודש הבא. והבלוג שלך בהחלט עוזר, לעשות סדר, וגם לדעת איפה לאכול, מה לראות, ועל מה לדלג.

    • דורין
      מאת
      אוגוסט 29, 2019 / 7:10 am

      באהבה אירית! שמחתי מאוד לעזור לך, כייף!